Persoonlijke luxe schrijfwaren

Het hebben van luxe schrijfwaren brengt een bepaalde luxe en gevoel met zich mee. Vaak wordt er beter geschreven met een pen waarvan je weet dat het lekker schrijft en waarop je kan vertrouwen dat het je helpt met schrijven, dan met een pen waarvan je eigenlijk niet eens zeker weet of deze het wel doet. Er blijft iets persoonlijks aan het nemen van de tijd om een brief aan iemand te schrijven. Het feit dat je dan vaak ook echt de tijd neemt om te denken over wat je nu eigenlijk wilt zeggen, wat er belangrijk is om over te brengen, maakt het een persoonlijke bezigheid. 

Uiterst persoonlijk

Ook is het geven van luxe schrijfwaren een makkelijke oplossing als je niet helemaal weet wat de ander wil hebben. Het blijft een cadeau van bepaalde waarde, maar geeft jou ook een makkelijke oplossing als je vastzit in je cadeau keuze. Tegenwoordig kunnen pennen, en andere schrijfwaren, vaak zo persoonlijk gemaakt worden als je zelf wilt. Door bijvoorbeeld een naam toe te voegen aan briefpapier, door postzegels te laten maken met foto’s maar ook door het laten graveren van een luxe, goede pen. Het is een persoonlijk cadeau, maar ook bruikbaar doordat het een item is dat dagelijks gebruikt kan worden.

Eindeloze mogelijkheden

Een persoonlijke Parker pen hoeft niet alleen te betekenen dat je een leuke kleur uitzoekt en een bijpassende schrijfstijl. Je kan een Parker pen ook laten graveren met een persoonlijke boodschap of een naam. Dit maakt het een uiterst persoonlijk cadeau en item om te hebben. Doordat de pennen van Parker langdurig meegaan en door de navulling mogelijkheid ook nog eens van kleur veranderd kan worden, is het een cadeau wat lang mee zal gaan. De pennen zijn vaak een investering, door de iets wat hogere prijs, maar wat je ervoor terugkrijgt is het meer dan waard.

Digitaal ontmoet fysiek

Voor veel mensen zal het lijken alsof het schrijven van handgeschreven brieven een ding is van vroeger. En hoewel het bijna wel zo lijkt, is dit niet het geval. Steeds meer komt het voor dat de generaties van nu een manier zoeken om afstand te nemen van digitale communicatie en het onpersoonlijke gevoel hiervan. Dit kan bijvoorbeeld worden gedaan door het uitwisselen van brieven met mensen over de hele wereld. Doordat zij elkaar online hebben leren kennen, zorgt dit ervoor dat er tegenwoordig handgeschreven brieven met elkaar worden uitgewisseld over de hele wereld. Zo komt de communicatie van vroeger samen met de digitale communicatie van nu.

Sentimentele waarde

Het komt steeds minder voor dat de generatie van nu items heeft met sentimentele waarde. Vroeger kwam het nog weleens voor dat bruikbare items werden overgegeven door de generaties heen, zoals horloges of, in dit geval, pennen. Nu komt het helaas niet zo vaak meer voor. Het zou heel mooi zijn als dit fenomeen teruggebracht kan worden in de vorm van goede kwaliteit, luxe pennen die voor langere tijd bruikbaar blijven en dus extra sentimentele waarde met zich meebrengen als deze gebruikt worden.

Leave a Reply

Your email address will not be published.